szczęśliwa kobieta

Nowy rok, nowa energia – 5 porad, jak zacząć nowy rok, by być pełną wigoru

Dynamiczna, pełna energii i optymizmu, wysportowana i zgrabna, a przede wszystkim – zdrowa. Która z nas nie obiecuje sobie, że właśnie taka będzie w nadchodzącym roku? Zobacz, jak zapewnić sobie solidną dawkę pozytywnej energii na najbliższe miesiące.

Wyznacz sobie cel

Nie robisz lub nie dotrzymujesz noworocznych postanowień? Najwyższy czas to zmienić! Przełom roku to świetny moment na podsumowanie swoich dotychczasowych osiągnięć i wyznaczenie nowych celów. Jeśli tego nie zrobisz, trudniej będzie Ci się motywować do tego, by prowadzić taki styl życia, o jakim marzysz.

 

Zdrowe odżywianie

Zdrowy styl życia zaczyna się od diety. W końcu jesteś tym, co jesz. Zmiana sposobu odżywiania nie jest łatwa, ale to właśnie ona może w największym stopniu przyczynić się do tego, jak się czujemy i ile mamy energii. Od czego zacząć zdrowe odżywianie?

 

  • Najlepiej od konsultacji z dietetykiem.
  • Warto też przebadać się na okoliczność alergii pokarmowych.
  • Kurs zdrowego gotowania? Dla początkujących może okazać się niezbędny, ale nawet wprawionym kucharkom może otworzyć oczy na kilka spraw.
  • Pomocna może być także dobra książka kucharska lub śledzenie blogów kulinarnych. Zdrowe odżywianie wymaga przecież inspiracji i ciągłej motywacji!

Siłownia

W styczniu jak zwykle będzie tam tłoczno, ale nie licz na trwałe znajomości. Połowa ćwiczących zniknie jeszcze przed końcem miesiąca. Co zrobić, by nie być jedną z nich?

Po pierwsze – wykup stałe członkostwo. To duże zobowiązanie i jeszcze większy koszt, a jak wiadomo nic nie motywuje nas lepiej niż pieniądze. Warto się przełamać i zainwestować. Jeśli naprawdę zamierzasz ćwiczyć, możesz tylko zyskać!

Zamiast karnetu open rozważ wejścia o stałych porach. „Zawsze” znaczy „nigdy” – jeśli nie będziesz miała sprecyzowanych godzin treningu, trudniej będzie Ci się zmotywować, by na niego pójść.

 

Razem raźniej

Pamiętaj – noworoczna metamorfoza będzie znacznie przyjemniejsza i bardziej efektywna, jeżeli wciągniesz w nią drugą osobę. Może to być przyjaciółka, partner, mama, córka albo koleżanka z pracy. Wspólnie możecie się motywować, dodawać sobie energii  wspierać się w trudnych chwilach. Na diecie czy na morderczym treningu – razem zawsze raźniej.

Bądź elastyczna

Zdrowy styl życia wymaga systematyczności, wyrzeczeń i ciężkiej pracy nad sobą. Nie trać energii, jeśli nie wszystko potoczy się zgodnie z planem. Tym razem nie udało Ci się dotrzeć na siłownię? Nic straconego. Proste ćwiczenia na mięśnie brzucha możesz wykonać także w domu – choćby przez 30 minut.

Nie pozwól, żeby nadmiar obowiązków odebrał Ci czas dla siebie. Bądź elastyczna i wyszukuj okazji do tego, by wieźć zdrowy styl życia – dokładnie taki, o jakim marzysz!