Jak zacząć sprzedawać przez internet?

Jak zacząć sprzedawać przez internet?

Obecnie sklepy internetowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem i nie ma w tym nic dziwnego. Łatwiej jest uruchomić komputer, przejrzeć produkty w różnych sklepach, porównać i wybrać ten, który odpowiada najbardziej. Jest to duże ułatwienie dla konsumentów, ale jak radzą sobie przedsiębiorcy? Co powinni zrobić, by z sukcesem dotrzeć do klientów online?

Bez sklepu ani rusz!

Wielu przedsiębiorców próbuje swoich sił w internecie, wystawiając swoje produkty na portalach sprzedażowych lub nawet na społecznościowych, w nadziei, że ktoś kupi ich produkty. Zamiast skupić się na dotarciu do swoich klientów, ograniczają swój biznes do sieci znajomych. Natomiast wystawiając swoje produkty na portalach sprzedażowych uniemożliwiają tworzenie własnego brandu i budowanie zaangażowanej społeczności wokół produktów. Jak więc powinieneś zacząć sprzedawać w sieci, by w przyszłości móc zbierać owoce swoich działań? Stwórz swój własny sklep online!

Zalety sklepu online

Otworzenie sklepu online wiąże się z większymi wydatkami oraz z doszkoleniem pracowników z jego obsługi. Jednak jest to inwestycja w przyszłość i sposób na utrzymanie się na rynku. Własny sklep online daje Ci znacznie szersze możliwości. Za jego pośrednictwem będziesz mógł prowadzić działania marketingowe, mierzyć ich skuteczność, budować swoją markę, rozpoznawalność i przywiązanie klientów. Nic nie będzie Cię ograniczało i z każdą osobą, która zrobi u Ciebie zakupy, będziesz mógł utrzymać kontakt, na przykład przez newslettera.

Jak rozkręcić sklep i dotrzeć do klientów?

Najłatwiejszym sposobem na dotarcie do nowych klientów są reklamy – Google Ads i Facebook Ads. Warto jednak podeprzeć je darmowymi działaniami, jakim jest prowadzenie kont na social mediach – Facebooku i Instagramie. Jeśli obecność w tych serwisach jest odpowiednio prowadzona, wpłynie pozytywnie na odbiór i zwiększy zainteresowanie. Dzięki budowaniu ciekawej marki, zbierzesz grono odbiorców, które będzie się stale powiększało. Asem w rękawie będą działania PR-owe mające na celu integrację klientów, wspólne zabawy z nagrodami i takie przywiązanie, które zapewni dobrze prosperującą pocztę pantoflową, polecającą Twój sklep.

Jak utrzymać jakość?

Na początku, kiedy pracowników i klientów nie ma zbyt wielu, łatwiej jest wszystkim zarządzać i utrzymać jakość na pożądanym przez Ciebie poziomie. Co jednak zrobić, jeśli nie wyrabiasz się z zadaniami, a klienci nie zwalniają tempa i stale zamawiają Twoje produkty? Po pierwsze, rozpocznij proces rekrutacji. Zatrudnij osoby z zapałem i energią do działania i powierz im część obowiązków. Zautomatyzuj powtarzalne procesy i zoptymalizuj ich koszty. Jednym z popularniejszych sposobów na to jest zainwestowanie w boty na Facebooku. Jest to narzędzie, które skutecznie zastąpi Cię w obsłudze klienta, odpowie na wszystkie powtarzające się pytania oraz zachęci klientów do dalszych zakupów. Jest to dobre rozwiązanie zarówno na początek, kiedy jeszcze nikogo nie zatrudniasz – dzięki temu możesz więcej czasu poświęcić na działania operacyjne, oraz wtedy gdy zatrudniasz więcej osób – będziesz pewien, że jakość obsługi jest dokładnie na takim poziomie, jakiego oczekujesz, ponieważ jest to narzędzie które łatwo się kontroluje. 

Zapewne pomyślałeś, że sporo Cię czeka przed otwarciem nowego biznesu i wyjściem na nowy rynek. To prawda, jednak nie załamuj się i powoli realizuj swój plan, by wkrótce móc zbierać owoce z zainwestowanego czasu i pieniędzy. Pamiętaj, że w ujęciu długoterminowym budowanie własnej marki w starciu ze sprzedażą na innych serwisach zawsze wygrywa i jest to droga, którą warto podążać.